Üdvözöllek látogató!

Üdvözlöm mindazokat akik a Blogomra tévednek, remélem hogy tartalma és mindaz amit a Blogba fektetek elnyeri tetszését az erre barangolóknak. Igyekszem tartalmas és érdekes témákat összehozni de életem kisebb nagyobb mozzanatai is fel fognak kerülni ide. Próbálok minden témáról írni egy kicsit, de ez a világ és ez a tudás oly hatalmas hogy egy élet is rövid lenne mindenről megfogalmazni egy egy posztot. Egyenlőre ennyi, kellemes időtöltést és bogarászást kívánok minden kedves látogatómnak. :)

2011. július 30., szombat

Régen írtam bejegyzést.. Ideje hogy megtegyem.

Érettségi, na ezen is túl vagyok.

Már jó ideje halogattam, de már nem bírtam tovább.. Mik történtek velem az utóbbi időben? 

Az utolsó bejegyzésem arról szólt hogy Biológiából túl voltam az írásbeli érettségi feladatsoron. Az informatikát is sikerrel vettem, de elmaradt az elvártaktól.. Nem lett túl jó ugyanis kb a fele pontot elbuktam a maximálisan megadható pontokból. Nehéz volt, meg kell hagyni, de túléltem. Bementem a suliba és mondhatni fura volt.. összesen 4-en voltunk az egyik teremben míg a másikban 3-man. Az írásbeli részén túl voltam ám nem tudtam milyen eredménnyel. Mikor kiderült hogy milyen lett az írásbelim nagyon megörültem. Biosz írásbeli 63 pont, ami kimagaslóan jó volt. A második legjobb is csak 43 pontosra sikeredett.. A legrosszabb ha jól emlékszem 25 pontos lett. Sokat készültem rá nagy volt a hajtás. Az informatika pontszámára már nem emlékszem, de azt tudom hogy 3-mas nak megfelelő pontszámot értem el. talán 60 pont. már nem tudom.  A szóbelire való felkészülés további energiát emésztett fel, és 3 napos folyamatos tanulás meghozta a kellő magabiztosságot. Maga a szóbeli felelet már nem volt vészes, persze elég sokk volt az hogy 4 szaktanár az igazgatónő és a vizsgabiztos volt velem szemben.. De a szakmai vizsgám is hasonló képen zajlott 2009-ben szóval volt már némi rutin. Biológiából az alkoholt húztam, annak hatásai a szervezetre és a társadalomra. Kidolgoztam a tételt, kaptam rá 30 percet és mivel 2 része volt a tételnek A és B része egy kísérletet is el kellett végeznem. Egy kukorica növény leveléről kellett nyúzatot vennem/készítenem és mikroszkópos vizsgálatot eszközöltem rajta, de mivel nem voltam kész időben kaptam lehetőséget a befejezésre, így sikerült a kísérletet is megcsinálni. A tételt habár kidolgoztam saját gondolataimat és véleményemet is tartalmazta, amit szemmel láthatóan a bizottság értékelt, és kiemelt figyelemmel hallgatták a feleletemet. Befejeztem a feleletet, majd Informatikát húztam abból is A és B tételt.. Az sem volt nehéz, szerencsésen kihúztam a szoftveres tételt aminek nem volt A tétele.. tehát gyakorlati része. Kidolgoztam és szintén saját véleményt nyilvánítva elregéltem a tételt. A vizsgabizottság örömére jól szerepeltem. közel 60 érettségizőből, akik előrehozottat tettek, én voltam egyedül aki 2 tárgyból tett érettségit, és informatikából dicséretet is kaptam. Egész napom ott töltöttem az iskolában, de nap végén este 6kor megkaptam a törzslapom ami tanúsítja hogy 4-es érdemjeggyel tettem érettségi vizsgát középszinten informatikából és biológiából.. 

Abban a pillanatban nagyon boldog voltam de,

Osztályfőnököm egyszer azt mondta, a boldogság csupán időleges, pillanatig tart. Sajnos én is tapasztaltam. A kezdeti örömöt a megnyugvás és a megbékülés váltotta fel. "Ezen is túl vagyok" "Ez is megvolt." Nagyobb kihívások várnak, nagyobb terheket kell magunkra venni, s még azok teljesítése sem fog tartós örömöt biztosítani. Az élet megy tovább. Mindig többet és jobban kell csinálni, mert csak úgy van értelme az életnek.

3 megjegyzés:

  1. Már elég régi a bejegyzés, de ettől függetlenül jó volt olvasni, hogy ezen a részen is sikerült ilyen ügyesen átjutnod.
    Én is lassan elérkezem az érettségihez, és már most rettegek tőle... Főleg a történelem és a matematika a gyengén. Egy nyaram rá fog menni, az biztos...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne félj, az érettségi nem volt olyan vészes, Neked is menni fog! Ebben biztos vagyok. Töriből az vezetett sikerre hogy jó volt a fogalmazó képességem, és az adott témát, (Athéni Demokrácia) saját gondolataim egységével egészítettem ki. Nagyon jó érzés volt hogy a jelenlévő tanárok feleletem közben mind engem figyeltek, mert érdekelte őket az előadásom :)

      Törlés
  2. *nyaram
    Az athéni demokrácia annyira nem vészes, azt annak idején egész jól megtanultam, csak át kellene olvasnom. (: Ettől függetlenül elég tömör anyag.
    Sokan mondták már, hogy nem vészes, de mit tehetnék a zsigeri rettegés ellen? (:

    VálaszTörlés